הפקולטה למדעי הצבע

הפקולטה למדעי הצבע – חלק א':  באילו צבעים נשתמש כדי לעורר את רגשות הלקוח

לכל אדם יש צבע מועדף. ניתן לדעת המון על אדם על ידי הסתכלות על בחירת הצבעים שלו בלבוש, בעיצוב הבית ועוד.

בעולם העסקים כמו בפן האישי הצבעים שבהם נשתמש בבואנו למתג ולפרסם את העסק יגדירו את העסק ואת המוצר.

בסדרת המאמרים הבאה ננסה להכיר לכם את עולם הצבעים כך שעל ידי בחירת צבעים נכונים והשילוב הנכון בניהם תוכלו לקחת את מיתוג ופרסום העסק שלכם צעד אחד קדימה.

באילו צבעים נשתמש בכדי לעורר את רגשות הלקוח
תפיסת הצבע תלוי מאד במצב הרגשי של בני אדם.  עובדה שבהתאם למצב הרגשי אנשים מתקשרים לצבעים מסויימים, אדישים לצבעים אחרים או אפילו לא מקבלים אותם בכלל.

צבע לא רק מעורר תגובה של האדם בהתאם למצבו הרגשי, אלא גם יוצר רגשות.

אדום- קבלת החלטות: יכול לעורר אצל אדם רצון חזק לבצע מעשה מסויים, למשל לעשות מאמץ לרכוש מוצר. מעביר את המסרים הבאים: שימו לב! אל תעברו! תפעלו, בלי לחשוב! תנו לרגש לשלוט!. אדום הוא צבע מאוד חזק, לכן חשוב לא להגזים. חלק קטן של המודעה מוגדש באדום יהיה טוב כדי למשוך תשומת לב. שימוש יתר בצבע זה יכול לעורר אצל הלקוח כעס ותוקפנות.


ורוד - יחסים אישיים: מחזק את ההרגשות והופך אותנו להיות קשובים יותר ורגישים. השימוש בורוד יכול להיות רחב מאד. מפרסום של בושם, מוצרים עבור נשים וילדים, לשירותים של סוכנויות הנישואין ומרכזי משפחה.


כתום – זרימת אנרגיה חיונית: נחשב כצבע של בריאות ויצירתיות. צבע כתום מתאים לפרסומות של תרופות, מוצרי ילדים, ושירותים בתחום הבריאות והחינוך. הוא קורא לפעולה ויחד עם זאת נותן תחושה של איזון והרמוניה פנימית.


צהוב – תקשורת: צבע של פתיחות וחברתיות, עוזר לאזן ולשלוט על הרגשות, להרגיע רגש ולמצוא שלווה פנימית. בנוסף, צהוב מתאים לפרסום מוצרי היי טק, תיירות, ומוצרי ילדים.


ירוק – מרכך, מקל, מרפא ומרגיע:  מתאים לשימוש בפרסום מוצרי בריאות, טיהור, מרפאות שיניים ובתי מרקחת, מרפאות וטרינריות, מרכזי בריאות ואיכות הסביבה. 

כחול – ממקד: צבע זה עוזר להתרכז בעיקר בלי להתפזר על דברים משניים. החלק הכחול בקטלוג או חוברת ימשוך תשומת לב ויניע לפעולה אך, בניגוד לאדום, לא יגרום להרגשות שליליות.


תכלת – שלום והרמוניה: צבע  של חיבה, קרבת נשמות. מאפשר להרגיש קשר בלתי נראה עם היקום, נותן תחושת שלמות ועוזר להגיע לתוצאה חיובית.


סגול - ריכוז פנימי: צבע זה עוזר להעמיק בפנימיות, להיפרד ממיותר ולהתרכז בנושא העיקרי. סגול גם מגרה את המוח וגורם לפתרון יצירתי של משימות. מתאים לשימוש בפרסום מוצר שרוצים להדגיש את היצירתיות שלו או כשמציעים שירותים שמיועדים לאנשים יצירתיים 


שחור - קבלה עצמית:  עוזר להניח הכל ולהתרכז בפתרון בעיה מסוימת. בד בבד, צבע זה יכול לדכא, לעורר אדישות. וליצור תחושת בדידות וניתוק מהעולם. לכן, כדאי לשקול טוב שימוש בצבע שחור בפרסום.

 


לבן – נייטרלי: צבע של פתיחות מוחלטת ויכולת לקבל את העולם על כל גווניו. לבן לא מעורר רגשות שליליים. טוב כאשר רוצים לספק מידע על מוצר ללא הדגשה.