מוצרי פרסום וקד"מ

מהו קד"מ?

סובלימציה באשדוד - קופידאטה

קידום מכירות היא פעילות שיווק עסקית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום מכירות של מוצריו או שירותיו. 

מטרתו הינה השגת יעדי מכירה ובניית מערכות יחסים בין המותג לקהל היעד אשר יכול להיות מגוון ולכלול צרכנים, משווקים ואף את העובדים של החברה (פנים ארגוני). קידום מכירות הוא בעצם כלי וחלק מתוך אסטרטגיה שיווקית כללית ונרחבת של המותג.

בשנים האחרונות ישנה עליה במודעות לצורת שיווק זו ועל האפקטיביות שלה.

קד"מ יכול לבוא לידי ביטוי בשטח, בנקודות מכירה, הפקת אירוע לצורך קידום המכירות, הפצה של אביזרי קד"מ, מתנות ומוצרי פרסום.

איך גורמים לקד"מ להיות אפקטיבי?

סובלימציה באשדוד - קופידאטה

כשלב ראשון יש להגדיר את תעודת הזהות של העסק, המוצר או השירות, כלומר מהו האופי שלו, להגדיר מהן התועלות שלו, מהו מהווה ללקוח, במה הוא שונה מהמותגים האחרים באותו הענף וכו'.

בשלב השני, לאחר שהגדרנו את תעודת הזהות, יש להגדיר את קהל היעד המתאים ביותר לעסק, מוצר או לשירות שלנו: פונה לנשים/גברים/ילדים? מהו המגדר הסוציואקונומי שלו? האם הוא פונה יותר לקהל עיסקי או פרטי? וכו'.

השלב השלישי הוא ליזום פעילות קד"מ המתאימה לקהל היעד, במטרה לחבר אותו אל המותג בצורה הטובה ביותר, להתחבב עליו ובעצם ליצור מערכת יחסים חיובית בינו לבין המותג, ובכך בעצם לגרום לו לשמור אמונים.

מוצרי פרסום ומתנות עיסקיות

סובלימציה באשדוד - קופידאטה

מוצרי פרסום ומתנות עיסקיות הינם כלים שימושיים כאמצעי להגדלת החשיפה למותג ובכך ליצור לקוחות חדשים, לשמור את המודעות למותג מצד לקוחות קיימים ולחזק את היחסים הטובים. מוצרים אלה הם אותם מוצרי מתנות אשר ניתנים ללקוחות בחגים, אירועים ומועדים שונים לבחירה, אשר נושאים את הלוגו וכיתוב נוסף רלוונטי על פי השפה המיתוגית של העסק.

כיום יישנו מגוון עצום של מוצרים פרסומיים: מחזיקי מפתחות עם לוגו החברה, כוסות מאג ממותגות, חולצות, לוחות שנה, כיסויים לטלפונים ושלל "גיזמואים" טכנולוגיים לניידים ולמחשבים, מוצרי פנאי, מוצרי נייר שימושיים עם לוגו ועוד רבים.

כאשר מפיקים מוצר קד"מ פרסומי או מתנה עיסקית בכדי לחלק ללקוחות, יש לעשות מאמץ כך שהוא יהיה שימושי ללקוח ובכך בעצם יזכיר לו כל פעם מחדש את המותג וכך ישמר על המודעות אליו.

למוצרי פרסום וקד"מ יש יתרון משמעותי על פרסום המוני בטלויזיה, שילטי חוצות, רדיו וכדומה, בגלל שאלה נשארים לאורך זמן, הרבה אחרי שהקמפיין יעלם, והעלות שלהם נמוכה וזולה משמעותית מכל קמפיין פרסומי רחב היקף. כמובן שמאחר ומוצרים אלו מוכרים במס כהוצאה, הם נכללים כחלק מתקציב השיווק והפרסום של החברה וניתן לקבל באופן מלא את הזיכוי במס השנתי עבור ההוצאות עליהם.

לסיכום

סובלימציה באשדוד - קופידאטה

יש לעשות הכל בשביל לאפיין את קהל היעד בצורה הטובה ביותר, לגלות מה מעניין/מרגש אותו, ולספק זאת בצורה הנכונה ביותר. במידה והמוצר יהיה שימושי עבור הלקוח והוא ישתמש במוצר הקדם, הערך המיתוגי הינו גבוה מבחינת חשיפה למותג או לעסק בצורה עיקבית, הן עבור הלקוח, והן עבור סביבתו הקרובה.