8 טיפים לעיצוב לוגו מושלם לעסק שלכם

8 טיפים לעיצוב לוגו מושלם לעסק שלכם.

בניית לוגו לעסק חדש הוא התהליך הראשון בסדרת התהליכים שמיועדים למיתוג וקידום העסק. בין אם אתם מקימים עסק חדש או ממתגים עסק קיים חשוב לזכור כי הלוגו מייצג את העסק , הארגון או המוצר שלכם . הוא מספק ללקוחות שלכם את הרושם הראשוני אודות העסק . אותו לוגו יישאר חקוק בזיכרון של הלקוח וייצג מאותו רגע את העסק שלכם בעיניו .

אספנו בשבילכם 8 טיפים לעיצוב לוגו מושלם לעסק שלכם:

  1. שם: מומלץ לבחור שם קצר וקליט. עליכם לחשוב האם תרצו את שם העסק בעברית או לחלופין באנגלית. בחירה של שם עסק שקשור לתחום העיסוק תקל על הלקוחות לזכור אתכם.
  2. סקר שוק: בבואכם לעצב לוגו לעסק שלכם עליכם לערוך סקר שוק ולבחון איך עסקים אחרים בתחום נראים, אלו מסרים הם מעבירים וכיצד הדבר בא לידי ביטוי באופן הגרפי. בדקו עסקים מתחרים גם בארץ וגם בחו"ל לקבלת אינפורמציה מדוייקת ככל האפשר.
  3. פשטות: לוגו מורכב אינו בהכרח לוגו טוב. חשוב להבין כי הלוגו הינו הפנים של החברה, חלון הראווה ללקוח ולספקים. לוגו פשוט יהיה קל להבנה ולעיכול כך שאין צורך להוסיף אלמנטים מיותרים המתארים ומסבירים את אופי החברה. חשוב לזכור, שלעיתים לצופה יש כמה שניות לקלוט את הלוגו שלך.
  4. גודל: לוגו הוא דוגמה לדבר שבו הגודל כן קובע. זכור כי על הלוגו להופי על מגוון פריטים מכרטיסי ביקור ועד שלטי חוצות. על הלוגו להיות ברור גם בקטן וגם בגדולץ
  5. צבע: במאמרים הקודמים  (הפקולטה למדעי הצבע חלק א חלק ב') נכתב רבות על השפעות הצבע בעיצוב לעסק. בבנית לוגו יש לשים לב לבחירת הצבעים ולוודא שהצבעים שבחרתם נראים טוב הן בדפוס (CMYK) והן בתצוגת מסך (RGB). עיצוב לוגו צבעוני יכול להיות מרהיב ומעורר התפעלות אולם הוא חייב להראות טוב גם בצבע אחד למקרים של הדפסה בשחור לבן (שליחת פקסים או מסמכים).
  6. גופן: לבחירת הגופן (פונט) הנכון לעיצוב לוגו לעסק חשיבות רבה. הגופנים מאפשרים העברת מידע ומסרים בנוסף למלל עצמו ולצבעים. ישנם המשדרים רצינות, שמרנות וסולידיות ואחרים המעבירים מסר של דינמיות וחדשנות.
  7. רב שימושיות:אחת התכונות החשובות שחייבים להתייחס אליה בעיצוב לוגו היא רבגוניות או רב שימושיות. הלוגו ילווה את העסק שלכם ויוצג על גבי כל החומרים השיווקיים והפרסומיים שלכם. הלוגו חייב להראות טוב וברור על מודעת עיתון או שלט חוצות, בורשור, אתר אינטרנט, ניוזלטר ללקוחות או באנר פרסומי.
  8. מקצועיות: תן למקצוענים לעצב את הלוגו שלך. טעות בעיצוב הלוגו שווה לפגיעה ישירה בבניית התדמית העסק במיוחד כשמדובר בעסק חדש.

    logos

לחצו על התמונה להגדלה